söndag 14 september 2014

Natthimmel och morgondimma

Jag har behov av att vara ute i naturen, det lugnar mig. Senast igår läste jag en artikel om att personer som är utmattade mår bättre av att gå i skogen. Det borde alltså höra till arbetsuppgifterna att gå en skogspromenad tre gånger i veckan minst.
Igår kväll körde jag till Trollböle skogarna och hoppades jag skulle se norrsken. Det gjorde jag inte men en vacker natthimmel istället. Jag har trott att jag inte är så mörkrädd men det var onekligen kusligt att stå mitt ut i skogen (trots att jag körde bil och jag stod precis bredvid den...) men allt är annorlunda i mörker, konstiga ljud. Vackert var det ändå och jag kommer nog att göra om det.



På hemvägen stannade jag vid en båthamn men det var inte smart att gå på bryggorna utan ficklampa i beckmörker...

I morse steg jag upp i ottan och körde till Källviken. Jag blev förvånad när det låg en båt förtöjd vid bryggan,hoppas jag inte skrämde någon. 
Det var magisk stämning och alldeles tyst förutom några fåglar.


Älvorna har hängt sina kläder på tork
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar