söndag 26 oktober 2014

Agility och höstinspiration

Jag började dagen med att köra till Lojo för att se när min syster tävlade agility med sin hund Teddy. Det var helkul. Det är så roligt att följa med främst hundarna för de njuter av att springa och hoppa. En pudel hoppade som en gummiboll, hela tiden. Både på banan och vid sidan om. Teddy blev tvåa i en klass. Han tyckte inte att prisgodiset var något vidare...

Alla förare går banan utan hund, innan själva tävlingen.

Två förväntansfulla tävlanden.
Jag kunde inte fotografera under tävlingen för min syster ville att jag skulle filma prestationen. 
Här går det undan!
 När jag kom hem körde jag längs stranden, det är sådant höstrusk! En stackars ros försöker förtvivlat hålla sig vid liv. Inspirerad av färgerna köpte jag ett sockgarn, Novitas 7 Bröder, Raita, med färgerna grön/röd/petroleum/multi. Det är länge sedan jag stickat sockor så det är bra att det finns mönster med på banderollen. Det borde oftare vara en timme extra på söndagarna!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar