torsdag 23 oktober 2014

Kyla

Jag känner mig trött och hängig, kanske jag har en förkylning på kommande. Så därför blir det te med förkylningshonung. Det hjälper säkert.


Det har varit kallt de senaste dagarna och denhär tiden på året tror jag att jag inte kommer att överleva vintern. Sedan när temperaturen är kring noll grader på våren är det ju hett.

I lördag har jag tänkt fara till Eurokangas i Sello för att se om jag hittar något trevligt klänningstyg. Jag är sugen på en klänning. Hittar jag inte så njuter jag ändå av en caffe latte. Vilken lyx egentligen. Det är inte alla som kan göra det. Jag såg på ett TV-program om fattigdom, Spotlight, härom kvällen och fick igen en tankeställare. Det är nyttigt att påminnas om hur andra lever och hur bra jag har det, trots att jag gnäller. Jag försöker ändå nuförtiden leva ett lite ansvarsfullare liv; inte slänga bort mat, köpa färre kläder (jag får sticka och sy!), handla lokalt eller inhemskt i mån av möjlighet och ekologiska produkter eller produkter stämplade med Rejäl handel. Det är dyrare men har gjort att jag tänker efter lite extra.

Idag stekte jag fattiga riddare av lite överblivet bröd. Dem åt jag med egen blåbärssylt och lite vispgrädde. Det var gott! Tyvärr jag har ingen bild, jag åt upp dem innan jag hann fotografera:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar