söndag 5 oktober 2014

Trollskogsrundan

I förmiddags gick jag Trollskogsrundan i Västerby friluftsområde, samma som jag gick i juni. Naturen har förstås förändrats och det var andra ljud i skogen än då.
Eftersom jag bara sökte motiv att fotografera men makroobjekivet gick jag förstås fel och höll på att gå samma runda en gång till... Jag var något trött när jag kom hem men en skön fysisk trötthet.









På eftermiddagen var jag lite kulturell och gick på Bokkalaset. Jag lyssnade på Christina Falck som skrivit en bok baserad på hennes morföräldrars kärleksbrev skrivna 1917 - 1918, under inbördeskriget. Det var skoj eftersom jag också skrivit rent mina morföräldrars kärleksbrev under inbördeskriget. Fast det var inte skoj under kriget, förfärligt många stupade (37 000), bröder stred mot varandra och tusentals svalt ihjäl i fångläger, också här i Ekenäs.
Igår lyssnade jag på Lars Sund, det var lite muntrare. Jag borde ha varit lite mera aktiv för det var ett fint program, men kanske nästa år.

Kärleksört
Ljung på min balkong


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar