fredag 14 november 2014

hej! Kreativa hem

Hej! Kreativa hemJag är intresserad av heminredning men börjat tröttna på inredningstidningarna, de är alla så lika. Har man sett en har man sett alla. Jag söker något annat, något inspirerande. Jag fick ögonen på boken hej! Kreativa hem av Moa Samuelsson och Christina Breeze och beställde den.
Boken ger oss insyn i olika hem; konstpunk, tyllmadame, bohemen, lekfabrik med mera. Hemmens ägare har också fått komma till tals, mycket mera än i ett vanligt inredningsreportage.  
Boken fungerar både att bara bläddra i och att läsa, antingen från pärm till pärm eller att läsa ett kapitel nu och då.
Den är inspirerande för jag får en känsla av hemtrevnad i alla olika hem trots att de är väldigt olika. Jag vill hälsa på hos alla!
Så jag är med andra ord nöjd med inköpet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar