måndag 3 november 2014

Jag är på gångs!

Jag är på gångs med att sy. Jag vill göra det mycket mera men jag har så obekvämt för att jag sitter vid köksbordet och arbetar. Min dröm är ett skilt syrum med ett stort bord där det skulle vara bekvämt att klippa tyg. Nu klipper jag på golvet och det känns i kroppen att jag inte är 15 år längre... Men strunt i det! I kväll fick jag en klänning klar, i jeanstyg denna gång. Dekorationen på fickorna är band jag fått från Gudrun Sjödén någon gång, jag tror det var knutet kring kökshanddukar jag beställt. Den som spar han har och det märkte jag för jag kom ihåg att jag hade ett vackert blått linnetyg med vitt mönster som jag skulle använda till fickor. Det tyget har jag tydligen fört till någon loppis, antagligen för att jag trodde det var för liten bit att använda till något. Det skulle ha varit perfekt till fickor!
Jag blev nöjd med mina sockor av Novitas Raita garn. Det är helkul att sticka randiga sockor och bara använda samma nystan hela tiden!


Min spets och bandlåda.

Min pläd jag håller på att sticka av växtfärgade garn värmer skönt om benen medan jag håller på att arbeta med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar