söndag 16 november 2014

Solenergi!

Idag har solen visat sig efter den varit gömd i flera veckor. Genast återvände energin! Jag gick på en skogspromenad, har färgat garn, fixat julkort och tovat kulor. Det är mera än jag fått gjort de senaste veckorna.

Kulorna var lätta, jag tog ca tre meter av Novitas Huopanen, snurrade det till ett litet nystan och satte in det i en påse av gammal strumpbyxa. Det bästa resultatet blev av de kulor som kommit ut ur sin påse, de blev jämnast. Strumpbyxpåsen skulle med andra ord vara slarvigt knuten. Jag satte alla påsar i en tvättpåse och i tvättmaskin med lite annan tvätt och så fick det gå i 60 grader. Jag tror att resultatet ska bli till ett halsband, mera bilder senare.



Garnet färgade jag med gurkmeja, jag köpte på marknaden av två ryska kvinnor. Det blev ganska kraftig färg. Kul!


Skogspromenaden avnjöt jag i Källviken. Där var flera andra också, alla ville få sin del av solenergin!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar