fredag 3 april 2015

Bagels

De senaste dagarna har gått åt att försöka acklimatisera mig till sommartiden. Det är förfärligt vad jag är trött. Jag somnade igår efter jobbet och också idag på eftermiddagen. Men det var så skönt. Jag ryckte ändå upp mig och bakade bagels, det är gott men lite omständligt och tar tid. Mina blir aldrig vackra, antagligen har jag för lös deg men goda är de ändå. I receptet (som du hittar här) står det nog att degen ska vara ganska hård men det är inte min. De bara fastnar i underlaget när jag ska lyfta dem i kastrullen vilken gör dem alldeles oformliga.
Jag åt dem med Philadelphia-ost, kallrökt lax, avokado och skivad rödlök! Imorgon rostar jag dem och lägger på ost och marmelad. GOTT!

Här ser de rent äckliga ut!

Det blir bättre...

och här är de som bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar