söndag 14 juni 2015

Trädgårdsprakt och Coldplay

Efter en solig dag med prinsbröllop (på TV dock), migrän och en barndoms kompis kalas, har vädret övergått till det normala, gråmulet, regn och blåsigt. Bönderna lär sakna regn eftersom jorden har blivit hård och skorpig så jag unnar dem detta. Det var i alla fall ett bra ljus idag att fotografera blommor i mammas trädgård. Allium, daggkåpa och kaprifol är nu som bäst. Jag använde mitt makroobjektiv och alliumen gav det mest spännande resultatet. Det var så fina vattendroppar på växterna efter morgonens regn.

Hela eftermiddagen har jag lyssnat på Coldplay eftersom Salem al Fakir sjöng Coldplays Fix Me på på gårdagens bröllop. Det var väldigt romantiskt och inte ett öga var torrt. Men Coldplay har bra musik, jag har bara en CD (lite gammalmodigt att ha musik på CD...) som jag lyssnar om och om på i bilen. Jag måste köpa en till.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar