lördag 4 juli 2015

Hangö regatta

Igår var sista arbetsdagen innan semester och nu är det så himla skönt! Det har varit en tung vinter och vår med många förändringar (igen). Ibland blir jag så trött på att allt vad jobb heter; e-post,  hopplösa adb-system, direktiv, rapporter (de onödiga), det ska gå snabbt, snabbt, snabbare. Men det finns också så mycket bra och det ska jag komma ihåg under ledigheten.

Det skulle ju handla om Hangö regatta i detta inlägg. Det har varit några fina varma dagar denna vecka och igår körde jag till Hangö regattan för att titta på segelbåtar och folk. Många var röda som kräftor, det har tydligen varit lite väl soligt... Endel var heller inte så nyktra och kommer inte att ha det roligt i dag.
Men segelbåtarna, de gamla träbåtarna är så fina, men inte praktiska att bo i. Och mycket arbete med dem. Men smäckra. Det skulle vara roligt att få segla en sådan någon gång. Men jag vill komma hem till kvällen, till en bekväm säng och varm dusch, jag har fått nog av båtliv i min barndom (tänk: bo i fuktig båt i tre veckor med regn och blåst alla dagar...).
 




De här båtarna gillar jag mest, 8or (tror jag).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar