söndag 2 augusti 2015

Veckan som gått

Så är semestern slut. Den går ganska fort trots att en månad verkar länge när den börjar. Trots allt överväger det goda, det är inte så att jag får magknip när jag tänker på jobbet utan nu kommer jag ihåg allt roligt vi har haft under åren (trots att arbetsuppgifterna ibland kan vara otroligt frustrerande men då just hjälper skratten som mest). Arbetskamraterna är bra, bättre får man söka efter länge. Får se om jag kommer ihåg lösenorden...

Senaste vecka blev det inget bloggade, först var jag till Stockholm några dagar och sedan fick jag migrän som inte ville släppa och efter det har jag målat ett litet bord och "pottskåp". Bilder kommer senare. Och stickat en tröja jag fort vill ha färdig så jag kan börja på något nytt.

Här kommer ett bildflöde från Stockholmsresan, mitt enda program var ett besök till Fotografiska (en så fin plats!!) där jag såg Nick Brandts och Anders Zorns fotografier. De var helt olika men båda fantastiska på sitt sätt. Väl värt ett besök.

Från kaféet på Fotografiska har man en fantastisk utsikt över bl.a. Gröna Lund. Där kunde jag ha suttit länge och bara betraktat världens gång. I övrigt flanerade jag bara omkring. Det var en behaglig semesterresa.

Här följer ett bildflöde från Stockholm och Ekenäs igår kväll.

Utsikt från kaféet på Fotografiska
Utsikt från kaféet på Fotografiska


Europas smalaste gränd i Gamla stan, Stockholm

Hötorget
Hötorget
Kungsträdgården




Kungsträdgården
Kungsträdgården

Stallörsparken, Ekenäs
Stallörsparken, Ekenäs

ch till slut några bilder från Ekenäs i går kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar