måndag 19 oktober 2015

Den stora manetdöden

Det var dimmigt i förmiddags, "det blir bra foton i Hangö idag", tänkte jag och satte mig i bilen. Det var tjock dimma hela vägen ända till Appelgrensvägen där solen började skina och det blev klart på ett ögonblick! Konstigt. Men jag stannade vid Bellevue stranden, gick längs vattenbrynet och njöt. Det var väldigt lågt vatten. Och grymma mängder maneter. De har gjort sitt för i år, gett upp livsandarna och flyter iväg för att bli en liten fläck på stranden och sedan försvinna. Det var nästan lite makabert.

Lunch (ungskorv) åt jag på Smörmagasinet. Jag drack kaffet på deras terass. Det var varmt och antagligen sista gången i år.

Sedan kom dimman, från alla håll och inom 10 minuter så var också Hangö inbäddat i vita slöjor.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar