söndag 11 oktober 2015

Höstmorgon

Jag skulle ut till Trollböleskogarna och gå Trollstigen idag på morgonen men det var älgjakt på gång och det är inte lönt att utmana ödet. Jag stannade vid Grabbskog träsk istället och fotograferade frosten. Det är inte länge sedan jag simmade där...

Igår var löven mitt motiv. På Ramsholmen var det mest grönt förutom i trädtopparna. Behöver lönnarna ljus för att få granna löv?

Hösten är tid för eftertanke. Hittills har det inte blivit mycket av det, det har varit fullt upp på jobbet, som det brukar vara på i september och oktober. Men nu är jag trött. Inte ens höstmörkret hjälper mig att få vila och krafterna tillbaka. På fredag och måndag nästa vecka är jag ledig och det kommer hoppeligen att göra gott. För att bryta tankarna och få något nytt i skallen har jag tänkt besöka Ai Weiweis utställning i Helsingfors. Det om något borde rensa hjärnan!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar