lördag 7 november 2015

Ekenäs Bokkalas

Detta veckoslut pågår Bokkalaset här i Ekenäs. Jag brukar alltid försöka delta i något program när det en gång ordnas. Det brukar vara hög kvalitet och det var det också i år. Idag lyssnade jag på Susanna Alakoski och Mathias Rosenlund ledda av Mari Koli som talade om att vara annorlunda och utanför. Mathias andra bok Svallvägen 5 har just kommit ut. Jag läste hans förra, Kopparbergsvägen 20, och den tyckte jag mycket om.
Susannas böcker har jag inte läst, vilket är en brist. Ibland värjer jag mig för "eländesskildringar" (men jag läser nog om sjukdom och död!) men jag ska ta tag i detta under närmaste tiden.
I alla fall, för första gången på mycket länge fick jag lust att själv skriva igen. Vad jag gör av lusten får jag se men jag är glad över att den inte försvunnit för evigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar