tisdag 10 november 2015

Tekanna

Idag fick jag plötsligt lust att dricka te som är bryggt i en tekanna. Min egen kanna har varit gömd på översta hyllan i ett kärlskåp sedan jag flyttade in för 10 år sedan. Inte använde jag kannan före det heller. Jag köpte den under studietiden när jag drömde om ett annat liv. Då köpte jag också 12 dessertskålar för stora kalas. Skålarna har jag inte använt mycket och de ger mig mest stress; de tar mycket rum i det lilla skåputrymmet jag har, men jag kan inte slänga dem för de är Iittala skålar och inte helt billiga när jag köpte dem. Nu är de hopplöst omoderna retro. Jag borde föra dem till ett loppis och sälja dem. Dessutom påminner de mig också varje gång jag öppnar skåpdörren att livet blev inte som jag trodde för 30 år sedan.Men det borde jag faktiskt kunna släppa vid det här laget! Jag har inget dåligt liv!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar