onsdag 16 december 2015

Papperskrans

Mitt Lappfjärdskors, som jag brukar ha i sovrumsfönstret, fungerar inte och det finns inga nya lampor att köpa, den är så gammal. Jag måste hitta på något nytt eftersom jag har alla pappersstjärnor i köksfönstret. En kompis till mig hade varit på utfärd till en handarbetsaffär till Hangö tidiga i höst och kommit hem med papperssnöre och beskrivning till en krans. Kransen var stickad.

Det är något för mig, tänkte jag och grävde i mina lager och hittade grönt papperssnöre, ganska grovt. Sagt och gjort, jag lade upp 22 maskor på stickor nr 6 och stickade så långt snöret räckte. Sedan tvinnade jag en ring av ståltråd, virade den stickade "pappershalsduken" kring ståltrådsringen tillsammans med en ljusslinga och sydde fast och hängde upp den. Jag blev ganska nöjd. Bättre skulle det ha blivit med flera maskor att kransen skulle ha blivit tjockare men nu blev den såhär. Och den duger riktigt bra!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar