fredag 22 januari 2016

Let's dance!

Det har spelats en del David Bowie musik i radion de senaste dagarna. Jag förknippar honom alltid med klassresan jag gjorde 1983 till Ystad när jag gick på 9:an i högstadiet. Vi besökte en skola och matematiklektion och jag blev förskräckt att en pojke spottade på golvet inne i klassrummet och läraren sa inte till. Jag minns att det var oroligt i klassen vilket jag inte var van med. Jag hade en röd college på mig. Vi åt friterade räkor på en kinesisk restaurang och ugnsbakad glass till efterrätt. Vi besökte Ales stenar. Det var kallt och ruggigt och vi sov i stugor på en campingplats. Och vi lyssnade hela veckan på David Bowie. En av pojkarna hade en stor bandspelare på axeln och ljudet på högsta nivå. Det var då vi väntade på att livet skulle börja!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar