torsdag 21 januari 2016

Tröja i Horai-mönster

I en handarbetsaffär såg jag ett underbart rött garn som jag tänkte på hela julen och senaste vecka köpte jag det. Mohair-garn förstås. Jag har föreställt mig en ganska kort tröja som jag kan ha tillsammans med en klänning eller en lång skjorta, som den bruna tröjan på bild. Nu har jag börjat sticka med Horai-mönster (jag gjorde ju en schal tidigare). Det är riktigt roligt med lite mönsterstickning igen. Det kommer att gå ganska fort att få tröjan klar trots att det gått lite trögt den senaste veckan för jag har varit mycket trött. Nu börjar jag känna mig normal tillbaka så jag får väl upp farten på stickande då också:)

Jag ska se på femte säsongens sista avsnittet av kommissarie Lynley, imorgon är det bara sjätte säsongens kvar, sedan har jag verkligen tröttnat på honom men han är trevligt sällskap när jag är sjuk:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar