lördag 13 februari 2016

Arsenik och gamla spetsar

Det finns en teaterpjäs som heter Arsenik och gamla spetsar, en fars om jag inte missminner mig. Jag läste på Wikipedia att pjäsen handlar om två gamla systrar som förgiftar ensamma män. Det låter ju spännande:)

Ikväll har jag dock inte delat ut arsenik utan jag har fotograferat gamla spetsar jag fått. Jag älskar gamla virkade eller knypplade spetsar. Ett sådant hantverk och så många drömmar som är inflätade i dem. Min mamma och hennes väninnor satt också på kvällarna och virkade lakansspets på 1950- och 60-talen. Synd att det finns bara påslakan nuförtiden.

Dessa spetsar tror jag att jag ska fälla in i en vit linnesommarklänning så småningom. För en vit linneklänning ska jag sy bara det blir lite mera vår, den förra blev slutsliten.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar