fredag 17 juni 2016

S E M E S T E R!

Jag har semester! 5 veckor ledig tid! En vecka på Ösel på hantverkskurs, annars gör jag vad jag vill! Men semester är inte alltid bara roligt, att bo ensam kan vara tungt under längre lediga tider. Jag måste själv vara aktiv för att inte bli isolerad och det kan vara jobbigt ibland. Å andra sidan har inte alla familjer det lätt heller under semstrar. Jag har i alla fall planer på att färga garn och mattrasor, lite förbereda mig inför artesanstudierna i höst, samla material. Det ska bli roligt. Och så ska jag läsa böcker, lata mig, hoppas på bra simväder, göra små utflykter och försöka få lite kondition och stärka kroppen efter en eländig vår med 150 förkylningar (jag tror dessvärre en ny är på kommande...)

Imorgon ska jag till Örö och det ser jag mycket fram emot. Hoppas vädret håller sig någorlunda lugnt men de har lovat regn och blåst. Fast det blir en upplevelse det också!

Bo Kaspers orkester har skrivit den ultimata semestersången!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar