måndag 18 juli 2016

Shopping i Helsingfors

När jag har semester hör det till att jag turistar i Helsingfors. Oftast brukar jag besöka en utställning men det gjorde jag inte idag för det var bara kaféer och lite shopping. Till Moko Market brukar jag gå för att få mig något att äta. De har också inredningsgrejer och jag köpte linneservetter och kökshanddukar, indigoblå. Jag har dille på indigoblått just nu. De hade linnelakan också, underbara men lite för dyra och jag har just köpt linnepåslakan i Kuressaare.

Sedan blev det klarrött nagellack, lite kläder och annat smått och gott. Inga bilder på inköpen dock, för detta ska ju inte vara reklam:)

Jag tycker om att sitta på kaféer och se på folk eller läsa en bra bok. Nu håller jag på med Chimamanda Ngozi Adichies En halv gul sol. Jag riktigt skäms över mina fördomar mot afrikanska författare (egentligen Afrika överhuvudtaget) och jag är så glad över att mina fördomar kommit på skam. Den är så bra denhär boken. Bara jag läst den ska jag skriva en recension.

Fina trädstammar i Esplanadparken!
Runeberg med mås



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar