lördag 28 januari 2017

Hangö i januari

Det blev paus igen, suck. Men jag har en plan som jag hoppas förverkligas och efter det borde jag få mera tid. Får se. I alla fall har det varit sjukdomar på gång, influensa och förfärliga förkylningar. En dag var vi bara tre av sju på jobb på min våning. Men jag har klarat mig vilket jag är mycket glad över. I fjol blev jag sjuk så fort någon nös. Kanske mjölksyrebakterierna jag har ätit sedan sommaren hjälper.

Jag körde till Hangö idag för jag ville höra havet. Det var sådan dimma att det knappt var någon sikt men då är det trollskt, lite mystiskt och spännande. Vid Fyra vindarnas hus och Bellevue stranden simmade flera svanar. Fjolårsungar, tonårssvanar, är mina favoriter. De gråa, de är värdiga och stolta. Om en tid blir de vita och mera vanliga. Dessutom var ett par av tonårssvanarna ganska kaxiga av sig för de flyttade inte på sig trots att jag gick väldigt nära. De vuxna svanarna var mera skygga.

Efterår var jag i skolan en stund och solvade en väv, sedan har jag sovit och det har gjort gott. En bra dag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar